A19 Pitkos vir marathon-termyn

Termyn 1 van 2019 is 14 weke lank … Die normale werkstempo en -intensiteit waarmee ’n Helpie daaglikse verpligtinge aanpak, bly onveranderd. Die vraag is egter, watter lewenswyse is volhoubaar? Hoe kan mens hierdie resies suksesvol voltooi?

Om daaglikse bedrywighede aan te pak, is dit noodsaaklik om jou lyf te ‘herlaaiʼ. Die hoeveelheid slaap wat elke mens nodig het, verskil, maar die kwaliteit van jou slaap is van die uiterste belang. Kwaliteit slaap vind plaas wanneer mens ten minste 85% van die totale tyd wat jy in die bed spandeer, ʼn diep, verkwikkende slaap slaap.

Wenke vanaf die National Sleep Foundation om beter en vinniger aan die slaap te raak:

  1. Slaap in ʼn vertrek wat nie te warm is nie met goeie ventilasie.
  2. Gebruik jou bed slegs vir ontspanning; werk by ʼn werksblad.
  3. Probeer om by ʼn slaapskedule te hou, selfs oor naweke.
  4. Gaan elke aand deur dieselfde roetine voordat jy gaan slaap.
  5. Vermy skermtyd twee ure voor jou slapenstyd.

Gereelde oefening bou ʼn gesonde selfbeeld en verskaf genoeg energie om die marathon te voltooi. “Gim het my baie gehelp om stres te hanteer, my kop skoon te maak en my energievlakke hoog te hou en sonder my daaglikse oefening sou ek nie die pas kon volhou nie,” vertel 2018 se redakteur, Aleida de Bruyn. Om aan sport deel te neem, is ʼn lekker manier om met mense buite jou geriefsone in kontak te kom en terselfdertyd vir jou ʼn ander perspektief op jou take te gee.

Volgens Healthline se artikel oor ʼn gebalanseerde dieet, is ’n gebalanseerde eetplan “baie belangrik omdat jou organe en weefsels behoorlike voeding nodig het om effektief te werk. Sonder goeie voeding is ʼn mens se liggaam geneig tot siekte, infeksie, moegheid en wanfunksionering.” Die brandstof waarmee jy jou liggaam voed, is ’n baie belangrike deel van ’n volhoubare lewenstyl. Op die langer duur is dit dus beter vir jou liggaam om van alle kossoorte in te neem en nie ʼn groep kosse heeltemal uit te sny nie.

Wenke vir krisistye (crunch time) van Lynette Viljoen (kinderleiding van HMK):

  1. Beplan studietye en rustye (45 min. leer, 15 min. verposing)
  2. Loop rond, swem of speel met die hond tydens verposings, maar GEEN aandag moet op ʼn skerm gerig wees nie. Neem na drie siklusse ʼn 45 min. verposing wat skermtyd kan insluit.
  3. Eet gesonde peuselhappies: neute, vrugte, ens.
  4. Hou jou gedagtes en gesprekke positief.

Dink jy die Helpies kry genoeg slaap?

SIEN UITSLAE

Loading ... Loading ...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *